Niedrogi koszt kompletu opon letnich 255/55/17 sprawia, że zastanawiasz się nad koniecznością takiego zakupu. Niedoświadczony kierowca myśli, że: producenci zwracają większą uwagę na opony zimowe. A jeśli samochód może stawiać opór na lodzie, to co się z nim stanie na czystych, letnich drogach?.
Skład opon letnich i zimowych
Jest to zasadniczo błędne myślenie, ponieważ konstrukcja i skład opony 255 55 17 dla opon letnich i zimowych są zasadniczo różne:
- Po pierwsze, opony mają inny wzór bieżnika. Wzór ma wpływ na ważne cechy, jedną z nich jest przyczepność. Agresywny wzór bieżnika opony zimowej utrudniałby jazdę po suchych, czystych drogach w lecie. Dlatego też opony letnie mają płytsze rowki.
- Po drugie, do mieszanki dodaje się różne składniki. Krzemionka i krzemionka są dodawane, aby opona była bardziej odporna na wysokie temperatury w lecie. Mieszanki gumowe do opon zimowych zawierają elastomery i oleje roślinne zapewniające elastyczność. Miękkie opony zimowe szybko zużywają się na gorącym, suchym asfalcie.
Typ opony letniej 255 55 R17 na różne warunki
Mieszkańcy dużych miast mogą zdecydować się na niedrogie opony drogowe 225 55 r17, które są przeznaczone do jazdy rekreacyjnej. Dla miłośników częstych wycieczek na łono natury lub mieszkańców podmiejskich osiedli o złych drogach, lepiej kupić opony terenowe 255 55 17. Dla maniaków prędkości dobre będą szerokie opony szosowe z płytkim bieżnikiem.
Opony używane w Europie charakteryzują się minimalnym zużyciem dzięki prywatnej wymianie opon, co jest tradycją w większości krajów zachodnich. Jakość markowej gumy pozostaje niezmienna nawet po długotrwałym użytkowaniu, co dotyczy zwłaszcza opon zimowych przeznaczonych do użytku w trudnych warunkach drogowych i pogodowych.